• За все в житті наступає розплата.
• Ми молимося не для того, щоби сказати Богові, що Він повинен зробити, а щоби Бог нам сказав, що ми повинні зробити. |
НАША РЕКЛАМА:
Створюємо сайти на замовлення для юридичних та фізичних осіб.
Eл. почта: vlad1965vlad@ukr.net
приклад сайтів: kuryliak.pp.ua kuryliak.gq kuryliak.tk
Інформаційно-освітній сайт Cтворення сайтів
http://kuryliak.gq
!!! СКРИТИЙ ТЕКСТ !!! Цей контент доступний тільки зареєстрованим користувачам. |
НЕСВІЧ ЗОШ Мистецтво врятує світ
Список працівників школи
Директор школи Муха Юрій Юліанович, 1968 року народження, вчитель фізкультури. Категорія— вища, звання— старший вчитель, стаж роботи 17 років. ел. почта: osvita 9 @ ukr. net В школі з 1991 року.
Завуч з навчальної роботи Байбула Юрій Володимирович, 1974 року народження, вчитель історії. Категорія—вища, стаж роботи—13 років. В школі з 1995 року.
Завуч з виховної роботи: Шабала Зоя Костянтинівна, 1969 року народження, вчитель географії. Категорія—перша, стаж роботи— 20 років. Педагог—організатор В школі з 1992 року.
Мельник Людмила Семенівна, 1970 року народження, педагог—організатор. Категорія—молодший спеціаліст, стаж роботи—17 років. В школі з 1994 року.
Вчитель музики Мельничук Андрій Андрійович, 1965 року народження, вчитель музики. Вчитель першої категорії, стаж роботи –15 років. В школі з 1998 року.
Чи матиме школа перспективи зберегти статус середньої ?
Причин комп'ютеризації навчання фізиці можна назвати багато. Людина, що освоїла персональний комп'ютер (ПК), швидко переконується, що з його допомогою писати, малювати, креслити і робити безліч інших справ можна більш продуктивно, ніж без нього. Набрати на комп'ютері і роздрукувати на принтері завдання для контрольної роботи значно швидше і зручніше, ніж писати їх вручну. Один раз уведені в пам'ять комп'ютера, вони можуть бути роздруковані, причому у разі потреби зміст завдань легко відкоригувати. Комп'ютер, що має доступ до Інтернету, може допомогти вчителю, учню в отриманні різноманітної і корисної додаткової інформації.
Комп'ютер універсальний, він – набагато краща "контролююча машина", ніж ті, що розроблялися раніше; при роботі з ним можна використовувати всі корисні напрацювання програмованого навчання, ним можна замінити телевізор і кінопроектор, таблиці, плакати, кодограми, калькулятори і багато що інше.
Сьогодні необхідна реформа мислення для того, щоб висловлювати й організовувати знання і тим самим усвідомлювати і пізнавати проблеми світу.
Використання комп’ютерної техніки та комп’ютерних технологій розширює можливості навчально - виховного процесу, забезпечує нові шляхи подання інформації, дає можливість для випробування власних ідей та проектів.
До того ж, одною з найголовніших переваг використання новітніх педагогічних технологій у процесах навчання та викладання є можливість задовольнити індивідуальні потреби учнів, а не середні потреби класу. Інші переваги в тому, що ІКТ значно поліпшують доступ до інформації, збільшують можливості спілкування для учнів зі спеціальними навчальними потребами та фізичними вадами (дистанційне навчання), підвищують ефективність та мотивацію навчання, забезпечують нові шляхи подання інформації, які полегшують її розуміння, дають можливість для випробування власних ідей та проектів, роблять учнів більш впевненими та здатними вирішувати проблеми самотужки.
Електронні засоби навчання дозволяють продемонструвати процеси або змоделювати явища, за якими неможливо спостерігати протягом одного уроку або які несуть небезпеку для здоров’я та життя людини. І тут нам на допомогу приходять мультимедійні засоби навчання, які позбавляють нас цієї небезпеки та дають змогу учням більш глибоко зрозуміти природу досліджуваного явища чи процесу.
Фізика – наука експериментальна, і для її вивчення необхідно використовувати досліди. Комп'ютер виступає як частина дослідницької установки, лабораторного практикуму, на ньому можна моделювати різні фізичні процеси.
На допомогу вчителю фізики, астрономії для організації занять за допомогою комп'ютера сьогодні випускається безліч навчальних програм.
Мультимедійні можливості сучасної інформаційної техніки надзвичайно привабливі в учбовому процесі як чисто інтерактивний метод навчання. Перспективи їх подальшого розповсюдження і удосконалення стимулюють пошуки їх нових застосувань в сучасному викладанні конкретних предметів, зокрема фізики. Серед основних, майже традиційних напрямів застосування НІТ у викладанні фізики можна виділити:
• навчально-інформаційні програми, віртуальні підручники;
• програми-тренажери розв?язування задач;
• програми тестового контролю знань;
• програми моделювання певних фізичних явищ і дослідів, особливо тих, які не можуть бути реалізовані в натуральному вигляді у зв'язку з небезпекою, унікальністю устаткування, вимагають особливих умов, наприклад, невагомості, вакууму, високих або низьких температур і т.д.
Великий інтерес зокрема для вчителів фізики представляє дослідницький електронний комплекс Жива Фізика (російська версія, розробка американської фірми MSC.Working Knowledge). «Жива фізика» являє собою середовище, у якому школярі можуть проводити моделювання фізичних експериментів. За допомогою представленого в «лабораторній шафі» устаткування й матеріалів можливе моделювання різноманітних процесів з таких тем, як механіка, електрика й магнетизм. Сучасний обчислювальний апарат, засоби анімації, численні допоміжні функції роблять «живу фізику» зручним і потужним інструментом викладання фізики у школі. Програму супроводжує довідковий посібник для вчителя, що містить усі необхідні відомості щодо встановлювання та інструментарію програми, про способи розробки та проведення експериментів. Програма «жива фізика» дозволяє, вивчаючи шкільний курс фізики, засвоювати основні фізичні концепції, зробити більш наочними абстрактні ідеї й теоретичні побудови (такі як, наприклад, напруженість електростатичного або магнітного поля), при цьому немає необхідності використовувати складне в налагодженні, громіздке, дороге, а іноді й навіть небезпечне устаткування. Використовувати програму доцільно при роботі з обдарованими учнями. Вона корисна для студентів.
В наступних розділах коротко описано деякі аспекти використання комп’ютерних технологій у шкільному курсі фізики. Також містяться поради щодо практичної роботи по створенні і використанні електронних навчальних програм.
1. Проведення уроку з використанням комп’ютерної програми.
У зв’язку зі зміною навчальної програми в школі електронні засоби минулих років не зовсім підходять для використання, але в мережі Інтернет з’являються образи дисків з навчальними програмами згідно нового навчального плану. У майбутньому їх буде вдосталь. Як правило, програма містить всі необхідні інструкції по створенні уроку та використанні її на уроці. Проведення уроку вимагає наявність налаштованої комп’ютерної мережі.
Один із видів застосування комп’ютера є віртуальна фізична лабораторія 7-11 кл., і бібліотека електронних наочностей 7-11 кл., а також аналогічний продукт, створений для 7 класу за новою програмою. Ці програмні засоби дають можливість проводити віртуальні лабораторні роботи, проведення уроку в самостійному режимі та в режимі комп’ютерного класу.
При проведенні уроку в режимі комп’ютерного класу використовується консоль вчителя, яка дозволяє контролювати хід уроку з автоматичним отриманням результатів. Уроки створюються з допомогою конструктора.
Окрім того існує можливість використовувати бібліотеку електронних наочностей в автономному режимі для демонстрацій відеороликів, схем експерименту, тощо.
Аналогічне програмне забезпечення є і по хімії.
Використання електронних підручників.
Менш ефективною формою застосування комп’ютера є використання електронних підручників. На даний час такі підручники розроблені майже з усіх предметів. Проте в реальних умовах при нестачі підручників на друкованій основі їх доцільно використовувати на уроці. У пригоді можуть стати і електронні задачники. Як правило, будь-який електронний фрагмент друкується на паперовий носій. У цьому плані корисно зазначити, що ми простежуємо зв'язок електронних засобів з традиційними на паперовій основі.
2. Використання та розробка мультимедійних матеріалів
Використання відеосюжетів.
В процесі проведення уроків завжди з’являється можливість продемонструвати невеликий відеосюжет тривалістю 5-10 хвилин по даній темі. Такі відеосюжети можна знайти в інтернеті, вони розповсюджуються в мережі магазинів на компакт-дисках, їх можна створювати самостійно.
В творчості вчителя особливу увагу відіграє самостійний підбір таких матеріалів.
Використавши у комп’ютері карту TV-тюнера, можна самостійно створювати відеосюжети для демонстрації на уроці.
Деякі телеканали постійно, або час від часу ведуть трансляцію науково-популярних програм. Зокрема це МЕГА (Фізика людського тіла), ТВІ (Дослідження космосу, мегакатастрофи) та ін. Серед них є деякі, в яких йдеться про фізичні явища і процеси, які вивчаються в школі. Залишається тільки записати сюжет.
Взагалі будь-який відеосюжет можна відредагувати з використанням програм обробки відео для того, щоб він якомога краще підходив до певної теми уроку.
При вивчення фізичних явищ з допомогою відеокамери можна відзняти відеосюжет з метою постановки проблемного питання перед класом. Ось простенький приклад. При вивченні теми «Рівновага тіл. Центр тяжіння» демонструємо учням фрагмент «Ванька-встанька». Звичайно, Ваньку-встаньку можна принести на урок, але є багато випадків, коли мультимедійний матеріл стає у пригоді. Якщо в наявності є діапроектор та ноутбук, демонстрацію можна провести за межами комп’ютерного класу.
Використання аудіокниг.
Один із сайтів Інтернету, зокрема, spasces.ru містить архів аудіокниг. У розділі «Наука» є багато аудіофайлів, які можна використати на уроках у школі, в тому числі і на уроках фізики. Файли мають невеликий розмір і є досить тривалими. Вирізавши програмою обробки аудіофайлів те, що нам не потрібне, отримуємо чудовий матеріал для прослуховування на уроці з допомогою комп’ютера чи іншого мультимедійного пристрою відповідного фрагменту при вивченні конкретної теми. Незручність полягає втому, що таких матеріалів обмаль на українській мові. Інший недолік – їх порівняно велика тривалість. Тому такі сюжети треба редагувати з використанням відповідних програм. Звичайно, що їх можна створити і самому, записавши з допомогою мікрофона і зберігши у файл.
А чому б не використати програму Microsoft PowerPoint для узагальнення матеріалу з теми. В цьому плані досить цікаво виглядає така постановка питання перед учнями старших класів, які вміють створювати презентації. Адже у багатьох із них вдома є комп’ютери. Презентацію можна створити і по більшості навчальних тем.
Також інформаційно-комунікаційні технології можуть використовуватися для розробки навчальних проектів та відповідних навчальних, методичних та дидактичних матеріалів.
У ході роботи над навчальним проектом створюється портфоліо – цінний комплект інформаційних, дидактичних і методичних матеріалів до навчального проекту:
• план проекту;
• дидактичні матеріали;
• учительська (учнівська) презентація;
• тести, графіки, діаграми тощо.
3. Програми-тести та їх використання.
Для контролю знань учнів зручно використовувати програми-тести. Одна із таких програм Test-2W, вигляд якої зображено на малюнку. Вона дозволяє самостійно підбирати тестові запитання та їх кількість, причому створивши, наприклад 24 тестові запитання у тесті, що зображений, при повторному тестуванні ви отримаєте інші варіанти завдань.
Складені варіанти тестів зберігаються в папці програми.
На виконання тесту встановлюється ліміт часу і виставляється оцінка учневі.
Вчитель при складанні тестів повинен пам’ятати, що запитання повинні бути чіткими і однозначними, а пропоновані відповіді мають задовольняти всім вимогам тестування.
А ось приклад ще одної аналогічної програми Test-2005
Такі програми є в Інтернеті і більшість із них вільно розповсюджується. Тестові завдання вчитель має можливість підбирати і складати тести самостійно для будь-якої теми.
4. Використання міні-програм.
А ось приклад міні-програми, з допомогою якої отримуємо результат невідомої величини, ввівши значення відомих величин у відповідні поля. Такі програми досить легко створюються в будь-якому середовищі візуального програмування. Для інструментарію підходить Visual Basic або Delphi, основа якого Pascal, вивчається в школі і добре відома вчителям інформатики. Як правило, доцільно в оболонку програми вбудовувати текстові мітки, чи додаткові Windows-форми із коротким теоретичним матеріалом по даній темі. Використання таких міні-програм сприяє гарному засвоєнню учнями опорних знань і економії часу при розв’язуванні задач.
5. Використання комп`ютера на уроках музики.
У цьому розділі ми розглянемо програми, які можуть бути використані в операційній системі WINDOWS. Вони призначені для створення, запису і відтворення звукових файлів формату mid тa kar. Це чудові програми для позакласної та гурткової роботи.
Створити файл пісні можна з допомогою програми Anvil Studio 2011, використавши до 16 midi треків. В наявності є 130 інструментів. Якщо в комп’ютері є неінтегровна звукова карта, маємо можливість підключити до нього електронний музичний інструмент по каналу midi для роботи з програмою.
Для введення тексту пісні доцільно використати програму KarMaker.
Відтворює композицію vanBasco's Karaoke Player.
Використання і розробка флеш-анімацій на уроках
Висновки.
Доцільно зауважити, що всі вищеописані способи можна використати практично при проведенні уроку з будь-якого предмету. Різниця полягає тільки в тому, що зміст матеріалу повинен відповідати певній темі з конкретного предмету.
Вчитель може використати в своїй роботі як готові продукти, яких на даний час створено багато, так і продукти власної творчості, користуючись методами, описаними вище.
Доцільно зауважити, що майже у всіх програмах можна обійти інсталяцію і зберігати весь комплект електронних розробок на компакт-диску, або ще краще на флеш-носієві, де є можливості вносити у напрацьований матеріал зміни. Це корисно і з метою невтрати інформації та економії вільного дискового простору на шкільних комп’ютерах, оскільки на них повинен мати змогу працювати кожен вчитель. Такий спосіб дозволяє запускати програму із знімного носія навіть якщо вона не встановлена на комп’ютері.
Опублікованo: 28.10.2016 00:39 Зміненo: 28.10.2016 10:02 Переглядів: 3387 |
Оцініть сторінку: |
У нас читають: ●Aктриси і моделі● ●Математика● ●Думки футурологів. Яким буде світ через 100 років?● |
• Як зберегти шкіряний виріб? Шкіру протерти лимоном, потім змастити гліцерином і можна прибирати на літо в шафу. • Жорстке відварне м'ясо стане м'яким, якщо після зняття з бульйону піни до нього додати столову ложку горілки. |
Жарти, анекдоти, висловлювання |