• Дякувати і аплодувати уряду за те, що він щось побудував за державний кошт, все одно що дякувати банкомату за те, що він видав вам ваші власні гроші.
• У битвах життя не завжди перемагає найсильніший і найрозумніший. |
Програма факультативу з фізики
Повсякденно людині доводиться на основі вже отриманих знань і досвіду аналізувати і вирішувати практичні проблеми в реальних життєвих ситуаціях. Вирішення завдань по фізиці - це поле пізнавальної діяльності, яке орієнтує людину на аналіз явищ природи, техніки, життєвих проблем. Важливе місце займають завдання на моделювання фізичних процесів. Прості дослідження, досліди і спостереження не є самоціллю, вони дають можливість глибше проаналізувати фізичні закономірності, зрозуміти суть фізичних явищ і процесів.
Факультативний курс «Експериментальні завдання у фізиці» направлений на якісне засвоєння курсу фізики, формування уміння застосовувати теоретичні знання з практики.
Розрахований на 35 годин (1 раз на тиждень).
Мета: дати можливість таким, що вчиться, цікавиться фізикою, познайомитися з основними методами фізичної науки, оволодіти вимірниками і іншими експериментальними уміннями.
Завдання:
познайомити що вчаться з поняттями: фізична величина, вимірювальні прилади, методи вимірювання, погрішності вимірювання, експериментальне дослідження;
навчити що вчаться чіткому використанню вимірювальних приладів;
дати уявлення про методи фізичного експериментального дослідження як найважливішу частину методології фізики і ряду інших наук, розвинути інтерес до дослідницької діяльності;
навчити що вчаться, аналізуючи результати експериментального дослідження, робити вивід відповідно до сформульованого завдання;
підвищити інтерес учнів до вивчення фізики і проведення фізичного експерименту.
Очікувані результати:
1) усвідомлення практичної значущості предмету фізики;
2) розширення інтелектуального, творчого кругозору учнів;
3) придбання практичних навиків і умінь при проведенні фізичного експерименту;
4) вдосконалення прийомів розумової діяльності: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення і т. п., тобто уміння « розкривати нові зв'язки, відкривати нові прийоми, приходити до вирішення нових завдань».
Програма
1. Введення (4 год.)
Поняття про фізичні величини. Система одиниць, вимірювання фізичних величин, еталон. Роль експерименту при введенні фізичних величин. Поняття про прямі і непрямі вимірювання.
Вимірювальні прилади, ціна поділки шкали приладу, інструментальна похибка. Правила користування вимірювальними приладами, дотримання техніки безпеки.
Експериментальні завдання
1) Визначення ціни поділки шкали і інструментальної похибки приладів (лінійки, мензурки, годинника).
2) Визначення довжини лінії і площі плоскої фігури.
3) Визначення товщини нитки, тонкого мідного дроту, монети, діаметру зернятка пшона (на вибір).
2. Механічний рух (5 год).
Поняття: механічний рух, шлях, час, швидкість рівномірного руху. Середня швидкість нерівномірного руху. Графіки рухів.
Експериментальні завдання
4) Визначити швидкість і характер руху бульбашки повітря в скляній трубці наповненою розчином мідного купоросу.
5) Розрахувати середню швидкість переміщення іграшкового заводного автомобіля.
6) Визначити кінцеву швидкість, що набуває кулькою, що скачується з похилої плоскості.
3. Вимірювання площі і об'єму (3 ч).
Способи вимірювання площі і об'єму. Просторові масштаби в природі і техніці.
Експериментальні завдання
7) Прямі і непрямі вимірювання площ різних фігур.
8) Прямі і непрямі вимірювання об'ємів різних тіл.
4. Маса і щільність тіла. (4 год)
Маса. Щільність. Способи вимірювання маси тіла і щільності твердих тіл і рідин.
Експериментальні завдання
9) Вивчення правил користування вагами важелів при вимірюванні мас різних тіл. Порівняння мас двох тіл по взаємодії і по результату вимірювань на вагах важелів.
10) Що має велику щільність: вода або молоко? У скільки разів? (Можна брати будь-які інші рідини).
11) Визначити щільність картоплі, лука, буряка і так далі
12) Візьміть моток дроту. Визначите довжину дроту, не розмотуючи його, маючи ваги з важками і лінійку.
5. Сили. Тиск. (7 год)
Сила. Прилад для вимірювання сили. Сила тяжкості і пружності. Тиск. Способи вимірювання тиску твердих тіл, рідин і газів. Приклади різних значень цих величин в живій природі і техніці.
Експериментальні завдання
13) Визначити коефіцієнт жорсткості пружини (гуми). Досліджувати його залежність від первинних розмірів тіла і роду речовини.
14) Визначити вагу бруска, маючи тільки лінійку. Правильність відповіді перевірте за допомогою динамометра.
15) Зміряйте динамометром силу тертя при русі по столу трьох однакових брусків в двох випадках: а) бруски лежать один на одному; б) бруски причеплені один до одного. Який вивід можна зробити з досвіду?
16) Маса одного бруска в n разів більша, ніж маса іншого. Чи можуть ці тіла чинити однаковий тиск на стіл? У якому випадку? Перевірте на досвіді.
17) Визначити тиск води на дно стакана за допомогою лінійки. Розчиніть в цьому стакані 50 грам куховарської солі. Як зміниться при цьому тиск? Чому? Спробуйте визначити тиск розчину в цьому випадку.
18) Обчислити силу, необхідну для відриву присоска від поверхні столу.
6. Архимедова сила. (3 год)
Сила Архімеда. Закон Архімеда. Умови плавання тіл.
Експериментальні завдання
19) Як експериментально визначити щільність тіла, об'єм якого важко встановити шляхом вимірювання лінійних розмірів?
20) Придумайте досліди, за допомогою яких можна: а) з'ясувати від яких величин залежить архимедова сила; б)доказать, що величина архимедової сили дорівнює вазі рідини, витисненої цим тілом.
21) Виготовте пліт і розрахуйте його вантажопідйомність. Перевірте розрахунки за допомогою експерименту.
7. Робота. Потужність. Енергія. (6 год)
Поняття: робота, потужність, енергія, коефіцієнт корисної дії, момент сили, «золоте» правило механіки. Умова рівноваги.
Експериментальні завдання
22) Визначите потужність, що розвивається вами при підйомі по сходах на 4 поверх.
23) Візьміть ножиці різних видів, кусачки і лінійку. Визначите, приблизно в яких межах може змінюватися виграш в силі при користуванні даними інструментами. Точку додатку сили руки узяти там, де зручно тримати інструмент.
24) Використовуючи динамометр, рухомий блок, штатив, мотузок, визначите вагу мішечка з піском.
25) Потенціальна енергія піднятого тіла залежить від маси тіла і висоти, на яку воно підняте. Придумайте досліди, за допомогою яких це можна продемонструвати.
26) Кінетична енергія залежить від маси тіла і від швидкості його руху. Придумайте досліди, за допомогою яких це можна довести.
8. Висновок. (3 год)
Підведення підсумків роботи за рік; КВН.
Експериментальні завдання
Самостійно придумати або підібрати, вирішити і захистити експериментальне завдання по курсу 7 класу.
Учбово-тематичний план
1. Ввідне заняття. Поняття про фізичні величини Бесіда
2. Вимірювальні прилади. Ціна ділення приладу. Похибка вимірювання. Експер. Завд. № 1 Практикум
3. Експериментальне завдання № 2. Практикум
4. Експериментальне завдання № 3. Практикум
5. Механічний рух. Комбін. Зан.
6. Експериментальне завдання № 4 Практикум
7. Середня швидкість руху. Експериментальне завдання №5. Практикум
8 Експериментальне завдання № 6. Практикум
9. Графічні завдання на рух. Комбін. Зан.
10. Способи вимірювання площі і об'єму. Лекція
11. Експериментальне завдання № 7 Практикум
12. Експериментальне завдання № 8. Практикум
13. Маса. Щільність. Способи вимірювання маси тіла і щільності твердих тіл і рідин. Експериментальне завдання № 9.Лекція, практикум
14. Експериментальне завдання № 10 Практикум
15. Експериментальне завдання № 11. Практикум
16. Експериментальне завдання № 12. Практикум
17. Сила. Прилад для вимірювання сили. Сила тяжкості і пружності. Лекція
18. Експериментальне завдання № 13. Практикум
19. Експериментальне завдання № 14. Практикум
20. Експериментальне завдання № 15. Практикум
21. Тиск. Способи вимірювання тиску твердих тіл, рідин і газів. Експериментальне завдання № 16. Практикум
22. Експериментальне завдання № 17. Практикум
23. Експериментальне завдання № 18.; Практикум
24. Сила Архімеда. Закон Архімеда. Умови плавання тіл. Експериментальне завдання № 19. Практикум
25. Експериментальне завдання № 20. Практикум
26. Експериментальне завдання № 21. Практикум
27. Робота. Потужність. Енергія. Лекція
28. Експериментальне завдання № 22. Практикум
29. Експериментальне завдання № 23. Практикум
30. Експериментальне завдання № 24. Практикум
31. Експериментальне завдання № 25. Практикум
32. Експериментальне завдання № 26. Практикум
33. Своє експериментальне завдання. Практикум
34. Своє експериментальне завдання. Практикум
35. Підсумкове заняття. КВН. комбін. зан.
Луцький педінститут фізмат випуск 1989 рік. Випускники
Буднік Василь, Гнатюк Ігор, Медведюк Оксана, Прострельчук Ігор, Куліченко Оксана, Береза Катерина, Прилуцький Анатолій, Мельниченко Світлана, Пастошук Валентин, Сінчук Тетяна, Поліщук Лариса, Солових Олена, Вітер Лариса, Сацик Тетяна, Козак Тетяна, Алексєєва Олена, Антонюк Михайло, Босак Світлана, Ковальчук Алла, Немеш Віра, Кульбачинська Жанна, Семерей Лариса, Куриляк Влад, Іллюх Світлана.
Календарно-тематичне планування Курсу інформатики «Основи комп’ютерної графіки (К-сть год - 34)
№ п/п Зміст уроку 1 Види комп’ютерної графіки.Векторні та растрові зображення. 2 Типи растрових зображень. RGB та CMYK модель 3 Точний колір. Профіль пристрою (сканер, монітор, принтер) 4 Формати зберігання графічних файлів 5 Растрування та лініатура. 6 Джерела цифрових зображень. 7 Інтерфейс Adobe Photoshop 7. 8 Параметри зображення та їх налаштування. 9 Малювання в Adobe Photoshop 7. 10 Робота із шарами. 11 Виділені області. 12 Тонова корекція зображень. 13 Корекція кольору зображень. 14 Ретушування. 15 Робота з текстом. 16 Фільтри та їх використання. 17 Друк документів. |
18 Автоматизація роботи в Adobe Photoshop. |
Опублікованo: 11.01.2016 13:35 Зміненo: 14.07.2019 23:09 Переглядів: 4663 |
Оцініть сторінку: |
У нас читають: ●КРЕАТИВНІ ІДЕЇ ДЛЯ ПОДАРУНКІВ● ●Довідкова інформація● ●Уроки малювання● |
• Штани, розірвані гострим предметом, необов'язково зашивати: покладіть під розірване місце шматок такої ж тканини, змащеній яєчним білком (буде потрібно всього крапля), і пропрасуйте з вивороту гарячою праскою. • Щоб овочі швидше зварилися, треба потримати їх попередньо в невеликій кількості підсоленої води. |
Жарти, анекдоти, висловлювання |