Весь світ чекає паливну кризу: запаси нафти тануть з кожним днем, а кількість її споживання, навпаки, зростає. На світ насувається екологічна катастрофа: кожен день в навколишнє середовище автомобілі викидають величезну кількість вихлопних газів. Вирішити всі ці проблеми вчені намагаються однією дуже цікавою, а головне корисною розробкою – автомобілем, що працює на сонячних батареях. Про авто, що працюють на сонячній енергії, було відомо ще в 1982 році. Винахідник Ханс Толструп перетнув на такому автомобілі Австралію, ось тільки його швидкість становила всього 20 км / ч. А вже через 14 років швидкість солнцемобилей зросла до 135 км / ч. Таку цифру показував спідометр « сонячної » автомашини « Dream », яка перемогла в IV Міжнародному ралі. Тоді обійшлася ця « Мрія » в 2 млн. доларів.
Безперечно, що вже в найближчому майбутньому електромобілі займуть лідируючі позиції серед транспорту для внутрішньоміських перевезень. А електромобілі з сонячними батареями на борту здатні на подолання набагато більших відстаней.
Німецький стартап Sono Motors розробив перший у світі електромобіль обладнаний сонячними панелями. Модель назвали Sion. На корпусі мініатюрного електрокара розташувалися 330 сонячних фотоелементів. Вони покриті найтоншим шаром полікарбонату, тому не бояться пилу, бруду і води, а також максимально захищені від будь-яких механічних пошкоджень. Загальної потужності електропанелі вистачає, щоб Sion проїхав 30 кілометрів без підзарядки. Крім цього, електрокар оснащений одним з двох варіантів акумуляторів на 15 або 30 кВт*год. Вони забезпечать запас ходу ще на 100 і 250 кілометрів відповідно. Батареї оснащені системою швидкої зарядки, тому зарядити акумулятор на 80% можна за 40 хвилин. Також є можливість зарядки електрокара від сонячних панелей. На це знадобиться 8 годин часу, зате користувач не прив'язаний до розетки, а тільки до погоди.
Крім 10-дюймового сенсорного екрану, для допомоги водієві, розробники встановили особливий фільтр. За їх словами, така розробка екологічно чиста, підтримує в салоні оптимальний рівень вологості і фільтрує до 20% дрібних частинок пилу. Електрокар на сонячних батареях Sion надійде в продаж в 2019 році.
Рік тому, китайський енергетичний холдинг Hanergy, який займається виробництвом і установкою екологічно чистих електростанцій, представив серію концептів електрокарів на сонячних батареях. Правда, перші моделі надійдуть у продаж не раніше 2020 року. І якщо ніхто інший не випустить подібний електромобіль з сонячними панелями раніше Sono Motors, автомобіль Sion дійсно стане першим в світі електромобілем на сонячних батареях.
Високотехнологічний "сонячний" Sion обійдеться в 18 000 доларів, плюс сонячна батарея. кожен автомобіль обладнаний 330 вбудованими сонячними елементами, покритими полікарбонатом, який забезпечить надійний захист у разі аварії і негоди. при високу хмарність, туману, дощу або повної розрядки акумулятора - ці сонячні батареї здатні подарувати 30 кілометрів шляху. Акумулятор автомобіля зможе забезпечити від 80 до 195 кілометрів безперервної роботи за один заряд. Власники будуть мати можливість орендувати батарею щомісяця або витратити додаткові 4500 доларів, щоб купити її. Повна зарядка батареї займе 7-8 годин на сонці. Однак, розробники впевнені, що електромобіль ідеально підійде тим, хто працює поруч з будинком, або може похвалитися сонячним місцем на парковці - поки ви працюєте в офісі, ваш автомобіль збирає енергію. Звичайно, на машині існує функція швидкої "зарядки" - всього за 40 хвилин.
Голландська компанія Lightyear випустить перший масовий електромобіль на сонячних батареях з запасом ходу 800 км. Він здатний їздити протягом декількох місяців без зарядки. Голландський стартап Lightyear 29 червня, 2017р. оголосив про свої плани щодо виведення на ринок комерційного сонячного автомобіля в 2019 році. Lightyear One являє собою електричний повнопривідний автомобіль з запасом ходу від 400 до 800 км, який буде працювати як на сонячних батареях, так і від акумулятора.
Нідерландська компанія Lightyear представила електромобіль на сонячних батареях з рекордним запасом ходу.
Виробництво сонячного автомобіля в обмеженій кількості почнеться з 2019 року. Стартова ціна становить 119 000 євро. . Аеродинамічний кузов електромобіля буде виконаний з легкого і міцного вуглеводневого волокна, щоб зменшити його загальну масу. Перші поставки в США і Європу очікуються в кінці 2019 року. Поставка перших 500 машин запланована на 2021 рік. Lightyear планує в майбутньому знижувати ціни на свою продукцію
Перспективи розвитку електромобілів
До найбільш перспективних транспортних засобів прийдешнього сторіччя відносять електромобіль. Однак його джерела енергії - акумуляторні батареї - поки не можуть конкурувати з бензином і дизельним паливом. Без якісного стрибка їхніх характеристик електромобілі будуть мати обмежене застосування (перевезення по заданих маршрутах, виставочні, паркові й інші закриті зони). Поки вони не порівнянні з традиційними автомобілями ні по технічним даним, ні по вартості, ні по зручності експлуатації. Конкурентоспроможний і порівняно "чистий" транспортний засіб сьогодні можна розробити тільки за схемою "гібридного електромобіля" з комбінованою енергетичною установкою, що включає Двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ), електродвигун і буферний нагромаджувач енергії. Дослідження підтверджують техніко-економічну доцільність створення такого електромобіля, що приблизно на порядок "чистіше" звичайного автомобіля через меншу витрату палива і роботи ДВЗ в оптимальному режимі.
Лідерами в створенні електромобілів є Великобританія і Японія. Випускаються фургони і легкові автомобілі. Фургон "Бедфорд Лукас" має вантажопідйомність 1т, максимальну швидкість 80 км/год і запас ходу 100 км. Фірма "Тойота" випускає більш легкий фургон "HI-Ace" з вантажопідйомністю 200 кг, але з запасом ходу 160 км. Кращий легковий електромобіль створений у Японії. Він розвиває швидкість 100 км/год і має запас ходу 240 км. Розробкою проектів електромобілів займаються й в Україні спільно зі швейцарськими фірмами.