Тут ми вже ознайомили Вас із технологією 3D нерухомих зображень і віртуальних 2D турів. Тепер перейдемо до рухомих зображень.
Розвиток технологій привів до створення нового типу відео називають по різному: панорамним, сферичним, у форматі 360 градусів, 3D, віртуальною реальністю, або ж відео з ефектом присутності глядача в центрі зображення. Розберімося що це таке, як можна його переглядати і де застосовувати, та чим його знімати.
Що це таке?
Це відео, огляд якого не обмежений ані матрицею камери, ані оптичними лінзами, а складає 360 градусів, як по горизонталі так і по вертикалі.
Глядач самостійно вибирає кут огляду, який, складає 90 градусів. Сферичне відео переносить глядача прямісінько в епіцентр подій. До того ж, відео, зняте в цьому форматі, захочеться переглянути кілька разів, оскільки за раз побачити все просто неможливо.
Як його переглянути?
Без спеціального обладнання, відео в форматі 360 найпростіше переглядати за допомогою Youtube, Vimeo або у Facebook. Проте глибокого занурення в процес перегляду можливо досягти лише за допомогою окулярів віртуальної реальності.
Наприклад, у Youtube потрібно знайти відео, що має позначку "360". Далі після запуску можна обертати його за допомогою стрілок навігації, або курсора.
Під час перегляду з мобільного, для зміни ракурсу можна використовувати свайпи (рух пальцем по екрану), або просто змінювати кут нахилу самого пристрою. Завдяки вбудованому гіроскопу ракурс змінюватиметься автоматично. За аналогічною схемою можна керувати переглядом панорамного відео у Facebook. Проте варто зазначити, що перегляд буде можливий лише за наявності більш-менш нового обладнання та програмного забезпечення.
В YouTube можна змінити вид з моноскопічного на стереоскопічний.
Стереоскопічний вид використовується в фільмах, знятих за технологією віртуальної реальності (коли треба надягати VR окуляри). Вид моноскопічний дозволяє переглядати панорамне відео без використання додаткових пристроїв.
Все ж таки краще використовувати окуляри віртуальної реальності, що можуть бути двох типів. Перший тип - мобільні, такі як Google Cardboard, Samsung Gear VR, або їх аналоги. Головним аксесуаром для них є смартфон, який треба розташувати всередині окулярів. Програма сама використовуватиме спеціальний режим відео, коли екран ділиться на дві частини - для правого та лівого ока. Зазвичай окуляри цього типу доволі прості та відносно дешеві.
Інший тип – стаціонарні, такі як Ocultus Rift, Sony Playstation VR та HTC Vive. Для їх роботи потрібно підключення до ігрових приставок, або комп'ютера. Вони доволі дорогі та призначені скоріше для відео ігор та VR-симуляцій.
В яких сферах застосовується відео 360?
Можливості відео у форматі 360 градусів дозволяють зануритися прямісінько в епіцентр події та відтворити ефект присутності.
На даний момент однією з найпривабливіших сфер застосування є журналістика. Агенції новин запроваджують репортажі з місця подій у форматі 360.
Крім засобів масової інформації, цей формат починає активно застосовуватися для висвітлення концертів, в медіа бізнесі: музиканти знімають кліпи, а режисери фільми. Так, у 2017 році вийшов перший подібний короткометражний анімаційний фільм "Качині пригоди".
Новий формат активно використовується в рекламі та маркетингу. А також в освітніх та пізнавальних цілях.
Чим знімати таке відео?
Насамперед, потрібно мати спеціальну камеру. Вони бувають любительські, як наприклад Samsung Gear 360 або Ricoh Theta S. Зазвичай їхня конструкція передбачає дві камери з ширококутними об'єктивами з кутом огляду 180 градусів, які напрямлені в протилежні боки. Ці камери з мінімальною кількістю налаштувань можуть як знімати, так і забезпечувати прямі трансляції у форматі 360. А для редагування та монтажу використовуються спеціальні програми від цих виробників, оволодіти якими досить просто. Варто зазначити, що ринок таких камер активно розвивається: з'являються нові виробники, а їх вартість стає все більш доступною.
Наступний варіант – це професійні або напівпрофесійні рішення. Коли говорять про напівпрофесійні – зазвичай мають на увазі камери GoPro, які вставляються в спеціальні кріплення. Таких камер може бути від двох до практично безкінечності, і чим їх більше, тим кращим вийде кінцевий результат. Завдяки хорошій роздільній здатності та великій кількості налаштувань можна отримати дуже якісну картинку.
Проте якщо говорити про знімання професійного відео для новин, реклами, кліпів, або ж кіно – використовуються спеціальні камери, які крім безлічі налаштувань мають можливість знімати сферичне стереоскопічне відео. Це коли для кожного ока знімається окреме 360 відео, завдяки цьому появляється ефект присутності в 3D. Серед таких камер варто згадати Facebook Surround 360 та Nokia OZO. Ці камери надзвичайно дорогі (30-40 тисяч доларів), та вимагають спеціальної підготовки операторів та монтажерів для роботи з отриманим матеріалом.
Комп'ютери майбутнього Квантові комп'ютери – майбутнє IT технологій
Квантовий компютер і телепортація
Найшвидший суперкомп'ютер світу
Top 10 суперкомп'ютерів світу
Квантова фізика і свідомість людини